SEO Nedir?

SEO, İngilizcede “Search Engine Optimization” kısaltmasından oluşur. Dilimizde  “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamında kullanılır.  Arama motorlarındaki “ücretsiz”, “organik”, “editör” veya “doğal” arama sonuçlarından trafik alma sürecidir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) algoritmik arama motoru sonuçlarında sıralamaları iyileştirerek bir web ya da e-ticaret sitesinin ziyaretçi sayısını ve kalitesini artırmak için önemli bir araçtır.

Araştırmalar, Google’ın ilk sayfasındaki web sitelerinin, tıklamaların neredeyse% 95’ini kapsadığını ve yapılan SEO çalışmaların, sayfanın yukarısında görünen sonuçların, tıklama oranının (TO) daha yüksek ve daha fazla trafik aldığını gösterdiğini göstermektedir.

Algoritmik (‘doğal’, ‘organik’ veya ‘ücretsiz’) arama sonuçları, Google’daki en iyi tıklama başına ödeme reklamlarının hemen altında görünen arama sonuçlarıdır. Google arama sonuçlarında, harita listeleri, videolar, bilgi grafiği ve daha fazlası gibi görünebilecek diğer çeşitli girişler de vardır. SEO, bu sonuç kümelerinde de görünürlüğü iyileştirmektedir.

SEO Nasıl Çalışır?

Arama motorları , arama sonuçlarını büyük ölçüde , tarandığı ve web dizinine eklediği sayfaların alaka düzeyine ve yetkisine dayanarak , en iyi yanıtı sağlamak için bir kullanıcı sorgusuna yönlendirir.

Google, arama sonuçlarını puanlamada 200’den fazla sinyal kullanıyor ve SEO, bilinen bu sinyallerin bazılarını etkilemek ve iyileştirmek için teknik ve yaratıcı etkinlikleri kapsamaktadır. Kullanıcıların en iyi yanıtlarını verebilmek için bireysel sıralama sinyallerine çok fazla odaklanmamak ve Google’ın daha geniş bir hedefine bakmak genellikle yararlıdır .

Bu nedenle, SEO, bir web sitesinin erişilebilir olduğundan, teknik olarak sağlam olduğundan, kullanıcıların arama motorlarına yazdığı kelimeleri kullandığını ve kullanıcının sorgusunu cevaplandırmaya yardımcı olan kullanışlı ve yüksek kaliteli içerik ve bağlantıların olması önemlidir.

SEO Nasıl Yapılır?

SEO genellikle ‘Yerinde SEO’ ve ‘Offsite SEO’ olarak gruplandırılmış teknik ve yaratıcı etkinlikleri içerir. Bu terminoloji oldukça eskidir, ancak bir web sitesinde ve bir web sitesinden uzakta gerçekleştirilebilecek uygulamaları böldüğünden, anlaşılması yararlıdır.

Yerinde SEO

Yerinde SEO organik görünürlük geliştirmek için bir web sitesindeki faaliyetleri ifade eder. Bu, büyük ölçüde, bir web sitesi ve içeriğin kullanıcılar için erişilebilirlik, alaka düzeyi ve deneyimi iyileştirmek için optimize edilmesi anlamına gelir. Bazı tipik aktiviteler şunlardır;

  • Anahtar Kelime Araştırma  Anahtar kelimeler önemli aktivitedir. Olmazsa olmaz. Analitik yaklaşık sergileyip, markanıza/işinize uygun en çok kullanılan anahtar kelimeleri tercih edilmedir.
  • Teknik Denetim Web sitesinin taranıp dizine eklenmesi, coğrafi olarak doğru bir şekilde hedeflenmesi ve hatalardan veya kullanıcı deneyimi engellerinden arınmış olması.
  • Yerinde Optimizasyon Temel alanları önceliklendirmek ve ilgili arama ifadelerini hedeflemek için web sitesi yapısını, dahili gezinmeyi, sayfa içi hizalama ve içerik alaka düzeyini iyileştirmek.
  • Kullanıcı Deneyimi  kullanıcıların deneyimleri göz önünde bulundurarak devamlı gelişim sağlayan bir tasarım benimsenmeli.

Site Dışı SEO

Site dışı SEO, organik görünürlük geliştirmek için bir web sitesi dışında gerçekleştirilen aktiviteleri ifade eder. Bazı tipik aktiviteler şunlardır:

  • İçerik Pazarlama  web sitenin trafiğine etki eden aktivitelerden biridir.
  • Dijital PR  web sitelerinin bir web sitesiyle konuşup bağlantı kurmasına neden olur. Bu, dahili haber akışı, harici yayınlar için yazılar, orijinal araştırmalar veya çalışmalar, uzman görüşleri, alıntılar, ürün yerleştirme ve çok daha fazlası olabilir.