Mobil reklamları, mobil ekranların küçük, bağlantıların yavaş ve ziyaretçilerin dikkatleri kısa olduğundan dönüşüm oranları masaüstü reklamlarına göre daha düşük olmaktadır. Mobil dönüşüm oranını arttırmanın birçok değişik yolu vardır. Her ne kadar değişik yollar olsa da günün sonunda mobil platformlarda form doldurmak zor olacaktır.

Google çok yakın bir zamanda mobil kullanıcıların SERP ( Search Engine Results Page) Arama Motoru Sonuçları Sayfasından çıkmadan form doldurabileceği yeni bir reklam uzantısını duyurdu. “Potansiyel müşteri formu uzantısı” adını alan uzantı beta aşamasında olup yaptığımız testlerde çalışmasını etkilemeyecek hatalar olsa da sağlıklı çalışmaktadır. Bu yazımızda sizlere webhook ile doldurulan potansiyel müşteri formların istenilen mail adresine nasıl yönlendirme yapılacağından bahsedeceğiz.

Google Potansiyel Müşteri Formu Uzantısı

POTANSİYEL MÜŞTERİ FORMU UZANTISI NEDİR.

Google potansiyel müşteri formu uzantıları, mobil ve tablet cihazlarda arama reklamımızın altında gösterilir ve kullanıcı mobil sitenizi ziyaret etmeden SERP’deki (Arama motoru sonuç sayfası) üzerinden iletişim formu doldurmasına imkan verir. Arama yapan kullanıcı Google hesabı ile oturum açtıysa form bilgileri otomatik gelir ve tek tıklamayla gönderebilir.

GOOGLE POTANSİYEL MÜŞTERİ FORMU UZANTILARINI NASIL OLUŞTURULUR?

Öncelikle önemli bir bilgilendirme yapalım. Potansiyel müşteri formu uzantısı beta aşamasında olduğu için hesabınıza yansımamış olabilir. Sabırlı olun yakında hesabınıza yansıyacaktır.

Potansiyel müşteri formu uzantısı oluşturmak için ilk önce Google ADS hesabınıza giriş yapın daha sonra sırasıyla arama kampanyası – reklamlar ve uzantılar – uzantılar sekmesine tıklayın. Açılan sayfada yeni uzantı eklemek için + işaretine basın ve açılan menüden “potansiyel müşteri formu uzantısı”tıklayın.

Google Potansiyel Müşteri Formu Uzantısı

POTANSİYEL MÜŞTERİ FORMU UZANTINIZI OLUŞTURUN

Harekete geçirici mesaj

  • Daha Fazla Bilgi
  • Fiyat Teklifi Al
  • Hemen Başvur
  • Kaydol
  • Bize Ulaşın
  • Abone Ol
  • İndir
  • Şimdi Yer Ayırtın
  • Teklif Al

Müşteri Formunu Düzenleme

  • 30 Karakterden oluşan başlık
  • İşletme adı
  • Açıklama
  • Hangi bilgileri istiyorsunuz (Ad, E-Posta, Telefon ve Posta Kodu)
  • Gizlilik politikanız
  • Arka plan resmi

Form gönderme mesajını düzenleme

  • Açıklama
  • Harekete geçirici mesaj
  • URL

Potansiyel Müşteri Sağlama Seçeneği

  • Web Kancası URL’si
  • Anahtar

Potansiyel Müşteri Formunu Webhook İle Yönetin