E-ticaret nedir?

Günümüzde işletmelerin tüketicilere ulaşmak için bir çok kanalı kullanmaktadır. Bu kanallardan biri e-ticaret olmaktadır. E-satış da diyebiliriz. Kısaca e-ticaret geleneksel satışın dijitalleşmiş hali diyebiliriz. Biraz daha açmak gerekirse satıcı ile alıcının birbirini görmediği, internet yardımıyla gerek web gerek ise uygulama üzerinden çeşitli ödeme seçenekleri ile yapılan satın alma eylemine e-ticaret diyebiliriz. E-Ticaretin bir çok tanımı mevcut, bu yazıyı kaleme alırken sade bir vatandaş gibi düşünüp yazdığım tanımdır. İnternet üzerinden yaptığınız araştırmalarda farklı tanımlara ulaşabilirsiniz.

Türkiye de e-ticaret çok geriye gitmezsek 2010 yılından sonra hissedilir duruma gelmiştir. Özellikle sanal pazar platformların hizmete girmesiyle birlikte tüketicilerde e-ticaret farkındalığı oluştu. Bu işletmeler için satışlarını attırmaları için büyük bir fırsattı. Türkiye de e-ticaret gün geçtikçe büyümeye devam ediyor.

E-ticaret verilerine göre, Avrupa’da internet kullanıcılarının yüzde 69’u 2018 yılında online alışveriş gerçekleştirirken, Türkiye’de ise bu oran yüzde 35 düzeyinde kaldı. Türkiye 2018 yılında e-ticarette kişi başı yaklaşık bin 55 TL harcandı. 2019 yılında toplam 70 Milyar TL satış yapılması bekleniyor. 2017 yılında yapılan 30 Milyar TL satışı göz önünde bulundurursak ciddi büyüme gerçekleştirdiğini gözlemlemekteyiz. 2018 yılında ise 50 Milyar TL civarlarında satış yapıldı.

E-Ticaret işletmelere adeta göz kırpıyor. Bu tren kaçırıldığında geç kalınmış olacak. Çünkü 1; teknoloji ile büyüyen nesiller iş hayatına yeni atılmaya başlayıp ekonomik özgürlüğe kavuşacak. Bu nesille birlikte internet üzerinden alışveriş yapma güven sorunu da ortadan kalkacak. Çünkü 2; e-ticarete açılmak bir süreçtir. Bu süreci iyi yönetmek gerekiyor. Bugün e-ticarete açılıp yarın çok satış yapayım beklentisi sizi hayal kırıklığına uğratabilir. E-Ticaret normal bir işletmede olduğu gibi zamana ihtiyaç vardır.