E-Ticaret Danışmanlığı

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, elektronik cihaz veya internet kullanan tüm pazarlama çabalarını kapsamaktadır. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve web siteleri gibi dijital kanalları kullanıyor.

Dijital Pazarlama Nasıl Tanımlanır?

Dijital Pazarlamanın bir çok tanımı vardır. Biz biraz daha farklı tanım yapıp farklı bir boyuta taşımak istedik. Dijital Pazarlama çok sayıda dijital taktik ve kanalın, zamanlarının çoğunu geçirdikleri müşterilere bağlanmak için kullanılmasıyla tanımlanmaktadır.

Dijital Pazarlama Taktikleri ve Örnekleri

En iyi dijital pazarlamacılar, her dijital pazarlama kampanyasının kendi hedeflerini nasıl desteklediğine dair net bir tabloya sahiptir. Pazarlamacılar, pazarlama stratejilerinin hedeflerine bağlı olarak, daha büyük bir kampanyayı, ücretsiz ve ücretli kanallar aracılığıyla, kendi hizmetlerine sunabilirler.

Bir içerik pazarlamacı , örneğin, yakın zamanda yayınlanmış yeni bir e-kitaptan potansiyel müşteri elde etmeye hizmet eden bir dizi blog yayını oluşturabilir. Şirketin sosyal medya pazarlamacısı, bu blog gönderilerini, işletmenin sosyal medya hesaplarındaki ücretli ve organik gönderiler yoluyla tanıtmaya yardımcı olabilir. Belki de e-posta pazarlamacısı, e-kitabı indiren kişileri şirket hakkında daha fazla bilgilendirmek için e-posta gönderebilir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO, web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralarda yer almasını sağlayarak, web sitenizin aldığı organik (veya ücretsiz) trafiğin miktarını arttırmaktır. SEO’dan yararlanan kanallar şunları içerir:

  • Web siteleri
  • Bloglar
  • İnfografikler

İçerik Pazarlama

İçerik pazarlama, marka bilinirliği, trafik artışı, potansiyel müşteri edinme ve yeni müşterilere ulaşmak için içerik varlıklarının oluşturulmasını ve tanıtımını ifade eder. İçerik pazarlama stratejinizde rol oynayabilecek kanallar şunları içerir:

  • Blog gönderileri
  • İnfografikler
  • Çevrimiçi broşürler

Sosyal Medya Pazarlamacılığı

SMP, markanızı ve içeriğinizi, marka bilinirliğini artırmak, trafiği artırmak ve işletmeniz için potansiyel müşteriler edinmek için fırsat veriyor. Sosyal medya pazarlamasında kullanabileceğiniz kanallar şunları içerir:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Snapchat
  • Pinterest
  • Google+