E-Ticaret Danışmanlığı

Ben size farklı bir bakış açısı kazandırmak istiyorum. Aslında dijital pazarlama diye bir kavram yok. Evet doğru okudunuz. Öyleyse nedir bu dijital pazarlama dedikleri şey. Cevabı çok basit; fakat basit olmak zordur. Pazarlamadır. Pazarlamanın bir koludur. “Konumuz dışı olsa da söylemeden geçemeyeceğim. Pazarlama bilmeden dijital pazarlama dedikleri şeyi yapmanız mümkün değil. Üç beş günde verilen eğitimlerle bir noktaya varamazsınız.” Dedikten sonra kendi konumuza devam edelim.
Dijital mecralarda yapılan reklamlar aslında dijital dönüşümün bir parçasıdır. Dijital dönüşüm ise çok büyük bir kavramdır. Malum piyasada dijital pazarlama dedikleri için her şey bu kavramın üzerinde şekilleniyor. Bizde bu kavrama göre bir tanım yaptığımızda şöyle bir tanım ortaya çıkıyor.

Dijital Pazarlama Nasıl Tanımlanır?

Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya nazaran elektronik cihaz veya İnternet kullanan tüm pazarlama çabalarını kapsamaktadır. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve web siteleri gibi dijital kanalları kullanıyor. Dijital Pazarlamanın birçok tanımı vardır. Biz biraz daha farklı tanım yapıp farklı bir boyuta taşımak istedik. Pazarlamanın dalı olan ve çok sayıda dijital taktik ve kanalın, zamanlarının çoğunu çeşitli platformlarda geçirdikleri müşterilerle etkileşim elde etmek için yapılan işlemdir.

Dijital Pazarlama Taktikleri ve Örnekleri

En iyi dijital pazarlamacılar, her dijital pazarlama kampanyasının kendi hedeflerini nasıl desteklediğine dair net bir tabloya sahiptir. Pazarlamacılar, pazarlama stratejilerinin hedeflerine bağlı olarak, daha büyük bir kampanyayı, ücretsiz ve ücretli kanallar aracılığıyla, kendi hizmetlerine sunabilirler. Örneğin bir içerik pazarlamacı, yakın zamanda yayınlanmış yeni bir e-kitaptan potansiyel müşteri elde etmeye hizmet eden bir dizi blog yayını oluşturabilir. Şirketin sosyal medya pazarlamacısı, bu blog gönderilerini, işletmenin sosyal medya hesaplarındaki ücretli ve organik gönderiler yoluyla tanıtmaya yardımcı olabilir. Belki de e-posta pazarlamacısı, e-kitabı indiren kişileri şirket hakkında daha fazla bilgilendirmek için e-posta gönderebilir.

Dijital Pazarlama Alt Oluşumları

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Arama Motoru Reklamları (SEM)
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal Medya Reklamları
İçerik Pazarlaması
E-Ticaret Pazarlaması
E-Posta Pazarlaması
Görüntülü Ağlar
Yeniden Pazarlama
Affiliate Pazarlaması
Birebir İletişim Kanalları

Strateji Oluşturma

Geleneksel pazarlamada olduğu gibi dijital pazarlama kanallarında yapılacak olan pazarlama belli bir strateji temellerine sahip olması gerekmektedir. Strateji ile ilgili şu an başlıkları paylaşıyorum daha sonra yeni bir başlıkta yazı yazacağım.

  • Durum Analizi

    • SWOT ve TOWS
    • Pazar Araştırmaları
    • Rekabet Analizi
    • İç Müşteri Girdileri
  • Strateji

    • İşletmenin Büyük Hedefi
    • Rekabet Avantajı
    • KPI Belirlenmesi
    • Kıza ve Uzun Vadeli Hedefler
  • Planlama

    • Bütçe
    • Kanal Hedefleri
    • Hedef Kitle
    • Kanallar
    • Kreatifler
  • Performans ve Yönetimi

    • Optimizasyon
    • Dönüşüm
    • Erişim
    • A/B Testleri